منو 031 - تلفن : 36643711
مشاوره غیر حضوریگفتار درمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / اختلالات صوت و صدا / چند توصیه برای بیماران مبتلا به پر کاری صوتی

چند توصیه برای بیماران مبتلا به پر کاری صوتی

از صوت خود بد استفاده نکنید . برای رعایت این توصیه به نکات زیر توجه نمائید :

گلوی خود را به طور عادی پاک نکنید یا به سرفه کردن عادت نکنید . از روی عادت به داد و فریاد زدن ، هلهله کردن و جیغ زدن نپردازید . در عوض برای جلب توجه دیگران بهتر است از صداهایی استفاده کنید که نیازی به ارتعاش تارهای صوتی ندارند . مثل کف زدن ، سوت ، زنگ و شیپور. از صحبت کردن ممتد از فواصل زیاد ( که فاصله گوینده و شنونده از یکدیگر زیاد است ) اجتناب کنید. در عوض فاصله خود را با شنونده کم کنید تا نیازی به فریاد زدن نداشته باشید .
از صحبت کردن در مکانهای شلوغ مانند مکانهایی با پخش موزیک با صدای بلند ، محیطهای اداری ، کلاسهای پر سر و صدا و یا سایر مکانهای عمومی دیگر ، ماشین و اتوبوسها اجتناب کنید . در عوض سر و صدای موجود در محیط روزانه خود را کاهش دهید . اگر مجبورید که برای تعداد زیادی از شنودگان صحبت کنید ، حتما از ابزارهای تقویت کننده مناسب صوت مثل میکروفون استفاده کنید . بلندتر از حدی که برای شما راحت است ، آواز نخوانید . به هنگام صحبت جمعی ، از عادات بد استفاده کردن صوتی تنش زا ( مثل پاک کردن گلو ، صحبت کردن با صدای بم و .. ) اجتناب کنید . در حین برداشتن جسم سنگین زیاد صحبت نکنید .
با صدایی که بطور یکنواخت بم میباشد ، صحبت نکنید . در حین صحبت کردن اجازه ندهید انرژی صوتی شما آنقدر پایی بیاید که صدا ناصاف و خشن گردد . در هنگامی که برنامه ریزی میکنید که چه بگویید ، نفس خود را نگه ندارید . از اعمال فشار در شروع صحبت کردن خودداری بکنید . دندانهایتان را محکم به هم قفل نکنید . فک یا زبانتان را سفت نکنید . از استفاده ممتد از صداهای غیر مصطلح مانند نجوا کردن ، خر خر کردن ، جیغ زدن ، تقلید از صدای حیوانات و صداهای ماشین اجتناب کنید یک سبک زندگی سالم در محیطی سالم داشته باشید .

بدین منظور نکات زیر را رعایت نمایید :

از صدای خود بیش از بقیه بدن خود استفاده نکنید . زیرا همانگونه که بدن نیاز به استراحت دارد ، صدای شما نیز باید استراحت کند . هنگامی که بیمار هستید یا احساس خستگی میکنید ، از صدای خود بیش از حد و با حرارت استفاده نکنید . هنگامی که تحت فشار هستید از صدایتان استفاده نکنید . از تداوم علائم فشار صوتی ، گرفتگی ، درد گلو یا سوزش قلب و حساسیت غفلت نکنید . صوت شما نباید در معرض آلودگیهای محیطی بیش از حد و عوامل کاهش دهنده بخار آب موجود در هوا ( مانند سیگار ، بخارهای شیمیایی ، الکل و هوای خشک ) قرار داشته باشد .
هنگام راه رفتن بدن خود را خم نکنید و در وضعیتهایی قرار نگیرید که حفظ تعادلتان مشکل باشد . سیگار را ترک کنید یا بطور جدی تعداد سیگارهایی را که میکشید ، کم کنید . اگر خانه یا محیط کار شما ، محیطی پر از گرد و غبار است ، از ماسک استفاده کنید از هوای بسیار خشک اجتناب کنید . استفاده از موارد مرطوب کننده محیط مایعات مناسب و تهویه هوا ، تاثیر مثبتی بر صدا و مسیرهای تنفسی افراد آسیب پذیر دارد . خوردن غذاهای داغ و پر ادویه اثر مخرب دارد و باید از آنها اجتناب شود . از صحبت کردن زیاد با تلفن خودداری کنید .

مطالب بیشتر: اختلالات صوت و صدا


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان رحیم ارباب ، ساختمان کاملیا ، طبقه سوم
تلفن : 36643711 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آپراکسیآپراکسی

در آپراکسی مغز آسیب می بیند وفرد توانایی برنامه ریزی و هماهنگی برای حرکت عضله را ندارند و افراد مبتلا نمی توانند حرکات ارادی و خاص را انجام دهند حتی با وجود این که ماهیچه ها یا عضلاتشان سالم باشد . ... ادامه مطلب

از اختلال تکاملی زبان چه می دانید؟از اختلال تکاملی زبان چه می دانید؟

25 مهر، یک روز خاص برای پرداختن به موضوع اختلال تکاملی زبان در کودکان ... ادامه مطلب

لکنت چیست ؟لکنت چیست ؟

بطور کلی محققین و متخصصین بالینی که در حیطه تشخیص لکنت زبان فعالیت می کنند، عقیده دارند که علت ایجاد لکنت یک عامل منفرد نیست بلکه یک مجموعه پیچیده می‌باشد. این بخش به عوامل ایجاد لکنت اشاره دارد. ... ادامه مطلب

بیوگرافی

عضو سازمان نظام پزشکی ایران

عضو انجمن علمی گفتاردرمانی ایران

نوروتراپیست با مجوز رسمی ازانجمن روانپزشکان ایران

مدیر و موسس کلینیک گفتاردرمانی آوا از سال 1384

فارغ التحصیل رشته آسیب شناسی گفتار و زبان

از دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال1375

عنوان پایان نامه: بلع صحیح

طراح و مجری پوسترهای گفتاردرمانی

طراحی نرم افزار تخصصی گفتاردرمانی آوا


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465