منو 031 - تلفن : 36643711
گفتار درمانیمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تاخیر در رشد گفتار و زبان / زبان مستلزم چه چیزهایی است ؟

زبان مستلزم چه چیزهایی است ؟

1. ما از گفتار جهت انتقال معنا و مقصود و گرفتن نتیجه استفاده می کنیم . تلاش برای آموزش یک روش صحبت کردن طوطی وار به کودک کاری بسیار عبث خواهد بود.
2. درک کردن پیش از صحبت کردن بوجود می آید.به عنوان یک قانون کودک بیشتر از آنکه بیان می کند درک می کند، بنابراین وقتی زبان را به کودکی می آموزیم باید سعی کنیم درک او رشد پیدا کند.

3. زبان چیزی فراتر از کلمه هاست. ما باید بیاموزیم که چطور کلمه ها را کنار هم بچینیم و جمله بسازیم. این کار مشکلی است، اما وقتی کودک آنرا یاد گرفت، می تواند خواسته هایش را بسیار راحت تر بیان کند.
4. تصور اینکه فکر کردن بدون زبان وجود داشته باشد، مشکل است. در حقیقت ما اغلب با صدای بلند فکر می کنیم . استفاده از کلمات برای نامیدن اشیا در بخاطر آوردن آنها به ما کمک می کند. زبان همچنین به ما کمک می کند که به اعمال روزانه خودمان نظم بدهیم و بطور منطقی فکر کنیم.

5. زبان حتی کمک می کند که آنچه بر ما می گذرد را نشان دهیم. زبان به کودک کمک می کند روی عملی که انجام می دهد، متمرکز شود.
6. از طریق زبان کودک یاد می گیرد که با اطرافیانش ارتباط برقرار کند و مورد قبول آنها واقع شود. آنها می آموزند گوش بدهند و بموقع در مقابل آن صحبت کنند.

7. کودکان می توانند از زبان جهت بیان احساسات و دردهایشان استفاده کنند. زمانیکه بتوان اینها را با دیگری در میان گذاشت، از ناراحتی و عجز بیشتر جلوگیری می شود.
8. وقتی کودک شروع به صحبت کردن بصورت جمله نمود، یادگیری زبان متوقف نمی شود . هر عمل جدیدی که کودک می آموزد یک سری کلمات جدید به آموخته های قبلی او اضافه می شود. زبان در تمام یادگیریهای دیگر کودک دخالت می کند .همانطوریکه کودک نمی تواند قبل از خزیدن و راه رفتن بدود، در مورد گفتار هم او نمی تواند بدون کسب مهارتهای مقدماتی حرف زدن را بیاموزد.

در این دوره از زمان کسی نمی تواند اهمیت زبان را ناجیز بشمارد. درحقیقت ما از طریق رادیو، تلویزیون، بلندگوهای اماکن عمومی، و غیره با گفتار احاطه شده ایم. گفتار در همه جا مورد استفاده است.بنابر این جای تعجب نیست که والدین این همه بر وضعیت گفتار کودکانشان تاکید دارند و به همین دلیل است که کوچکترین تاخیری در گفتار موجب نگرانی شدید والدین می شود.

پس کودکانی که مشکل گفتاری دارند احتیاج به کمکهای اضافه تر و سریعتری دارند.همه ی بچه ها بالاخره یک زمانی باید صحبت کردن را بیاموزند و بهترین موقع زمانی است کهطفل هنوز روی زانوهای مادرش می نشیند. مادر اولین معلم کودک است. براستی که مادران شایسته ترین افراد برای آموزش گفتار به فرزندانشان هستند، با اینحال آموزش سخن گفتن به کودکانی که تاخیر یا مشکل گفتاری دارند کار ساده ای نیست. برای کمک به آنها پدر و مادر باید بدانند که یادگیری زبان مستلزم چه چیزهایی است و اینکه زبان چیزی بیشتر از توانایی صحبت کردن است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان رحیم ارباب ، ساختمان کاملیا ، طبقه سوم
تلفن : 36643711 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اختلال تکاملی زبان از کودکی تا بزرگسالیاختلال تکاملی زبان از کودکی تا بزرگسالی

اختلال تکاملی زبان،اگر ادامه یابد می تواند مشکلی مادام العمر شود.این اختلال می تواند بر مشارکت و عملکرد فرد در بسیاری از جنبه های زندگی،تاثیر بگذارد.با مراجعه به متخصصین گفتاردرمانی،این مشکل می تواند قابل حل باشد. ... ادامه مطلب

از اختلال تکاملی زبان چه می دانید؟از اختلال تکاملی زبان چه می دانید؟

25 مهر، یک روز خاص برای پرداختن به موضوع اختلال تکاملی زبان در کودکان ... ادامه مطلب

اول آبان، روز جهانی آگاهی از لکنتاول آبان، روز جهانی آگاهی از لکنت

بسیلر مهم است که اطرافیان فرد دارای لکنت و جامعه،درمورد لکنت و طرز رفتار با شخص دارای لکنت بدانند.در تقویم جهانی،22 اکتبر روزی است که برای اطلاع رسانی و آگاهی جامعه از لکنت انتخاب شده است. ... ادامه مطلب

بیوگرافی

عضو سازمان نظام پزشکی ایران

عضو انجمن علمی گفتاردرمانی ایران

نوروتراپیست با مجوز رسمی ازانجمن روانپزشکان ایران

مدیر و موسس کلینیک گفتاردرمانی آوا از سال 1384

فارغ التحصیل رشته آسیب شناسی گفتار و زبان

از دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال1375

عنوان پایان نامه: بلع صحیح

طراح و مجری پوسترهای گفتاردرمانی

طراحی نرم افزار تخصصی گفتاردرمانی آوا


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465