منو 031 - تلفن : 36643711
مشاوره غیر حضوریگفتار درمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مجموعه سی دی کودک نابغه / مجموعه سی دی های کودک نابغه

مجموعه سی دی های کودک نابغه

این مجموعه شامل شش سی دی موزیک و ترانه، یک دی وی دی شامل مناظر بدیع و یک سی دی شامل اشکال و فیلمهای سه بعدی میباشد که اختصاصا جهت افزایش سطح بهره هوشی ،القای آرامش و تقویت قدرت تفکر و خلاقیت از سنین خردسالی تا نوجوانی طراحی شده است.

این مجموعه قادر است تا موجب افزایش اعتماد به نفس در کودکان شده و آنها را تشویق به برقراری ارتباطی مثبت با دنیای اطرف نماید .

از دیگر محسنات این سی دی ها این است که اثرات آرام بخشی و محرک حافظه و بهبود عملکردهای فیزیولوژیک مثل تنظیم ضربان قلب و تنفس و متعادل نمودن ترشح غدد درون ریز بخصوص افزایش ترشح اندروفین ها ( مسکن های طبیعی که در درون بدن و از ناحیه مغز ترشح میشوند ) را به دنبال خواهند داشت .

با استفاده از این سی دی ها کودکان و اطفالی که دچار اختلالات یادگیری هستند حتی آنهایی که قادر به صحبت کردن نمیباشند نیز تشویق به بهبود مهارتهای ارتباطی میشوند .

همچنین تحقیقات و مطالعات مختلف نشان داده اند که موسیقی بر روی عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن نیز بسیار موثر است و به سلامتی بیشتر کودک کمک میکند .

1- سی دی شماره 1 کودک نابغه ( موزیکهای مناسب برای زمان خواب ) :

این سی دی برای کودکان در کلیه سنین مناسب بوده و مطالعات متعدد نشان داده است که استفاده از این موسیقیها موجب افزایش آرامش و افزایش بهره هوشی و در نتیجه افزایش تواناییهای ذهنی در کودکان میگردد . از این سی دی بخصوص در شب هنگام و زمانیکه کودک شمابدلایل مختلف قادر به راحت خوابیدن نیست استفاده کنید .

2- سی دی شماره 2 کودک نابغه ( تجربه طبیعت ) :

با استفاده از این سی دی کودک شما صداهای طبیعت را تجربه خواهد کرد و با پدیده هایی همچون صدای پرندگان ، بارش باران ، رعد و برق ، طوفان ، جنگل و دریا ...... آشنا خواهد شد .

3- سی دی شماره 3 کودک نابغه ( انتخابی از بهترینهای ویوالدی ) :

این سی دی قدرت و توان یادگیری را در کودک تقویت نموده و ذهن کودک را آماده تر مینماید .

4- سی دی شماره 4 کودک نابغه ( نخستین نوای پیانو برای کودکان ) :

این سی دی حاوی منتخبی از بهترین ساخته های نوابغی همچون موتسارت، بتهوون، شوپن و شوبرت میباشد که برای افزایش توانایی های ذهنی در کودکان طراحی شده است .

5- سی دی شماره 5 کودک نابغه شامل منتخبی از آهنگ ها و آوازهای شادبرای کودکان ( بزبان انگلیسی ) میباشد .

مطالعات متعدد نشان داده است که استفاده از موسیقی یک عامل تکمیلی در رشد ذهنی اطفال و کودکان میباشد . موسیقی قدرت تفکر ، حافظه و مهارت های یادگیری را تحریک نموده و آنها را به نحو چشمگیری بهبود بخشیده و به کودک شما کمک میکند تا نبوغ نهفته خود را بیدار نماید .

6- سی دی شماره 6 کودک نابغه ( موسیقی با پیش زمینه ضربان قلب مادر ) :

این سی دی بخصوص برای کودکان 2 سال به بالا طراحی شده است و تا سنین نوجوانی نیز قابل استفاده میباشد .

از جمله خواص سی دی شماره 6 عبارتند از:

1- کمک به خوابیدن اطفال

2- در هنگام انتقال کودک از آغوش مادر به رختخواب به آرامش کودک کمک میکند .

3- به اطفال و کودکان بیمار کمک میکند تا هر چه سریعتر از بستر بیماری رهایی یابند .

4- این سی دی به متخصصین و درمانگرهایی که به کودکانیکه نیازمندیهای خاصی داشته و به کمکهای ویژه ای نیاز دارند هم در کلینیکهای درمانی و هم در منزل کمک مینمایند .

5- در میهمانیها و در مسافرتها به افزایش تطابق کودکان با محیط و افزایش شادی و نشاط آنها کمک کرده و آنها را ساکت و آرام مینماید .

6- در خانواده هایی که دارای کودکان دو قلو و یا سه قلو میباشند در هنگامی که مادر فقط به یکی از اطفال توجه میکند استفاده از این سی دی به آرام سازی کودکان دیگر کمک میکند .

7- در هنگام استحمام کودکان به آرام سازی آنها کمک فراوانی مینماید .

8- در آرام سازی اطفال و بزرگسالان ( تمام سنین ) بسیار موثر است .

9- برای کودک شما آرامش و ایمنی عاطفی و ذهنی را تضمین مینماید .

احتیاط :1- در صورتیکه از این سی دی ها در هنگام خوابانیدن کودکتان استفاده مینمایید توجه داشته باشید که دستگاه سی دی خوان را درون رختخواب کودک قرار ندهید و مراقب باشید سیم برق از نزدیک کودک عبور داده نشود .

2- اگر چه کاربرد سی دی شماره 6 در مسافرتها به تطابق بیشتر کودک با محیط جدید بسیار کمک میکند ولی باید مراقب باشید که از آن در درون اتومبیل استفاده نکنید چون ممکن است موجب خواب آلودگی راننده گردد .

تحقیقات چه میگویند ؟

1- محققین در دانشکده پرستاری مید وسترن پرومینتست آمریکا نشان داده اند که استفاده از موزیک درمانی با پیش زمینه صدای ضربان قلب مادر قادر است میزان شدت درد را در کودکان پسری که به تازگی تحت عمل ختنه قرار گرفته اند در مقایسه با گروه شاهد بشدت کاهش دهد و در عین حال میزان اشباع اکسیژن خون در کودکانی که تحت موزیک درمانی با پیش زمینه ضربان قلب مادر قرار گرفته بودند در مقایسه با گروه شاهد بسیار بیشتر بوده است ، نتیجه این تحقیق در هجدهمین بولتن انجمن درد آمریکا بچاپ رسیده است .

2- در مطالعه دیگری که در بیمارستان نورت ایسترن سیتی آمریکا انجام گرفت مشخص شد که اطفالی که در معرض موزیک درمانی با پیش زمینه صدای قلب مادر قرار گرفته اند افزایش وزن بیشتری نسبت به گروه شاهد داشته اند .

نتیجه این تحقیق در بولتن سالانه مرکز سلامت روانی جهانی بچاپ رسیده است . شایا توجه اینکه از این سی دی در حال حاضر در بیش از 8000 مرکز بهداشتی درمانی و آموزشی ایالات متحده آمریکا با موفقیت استفاده میشود .

7- سی دی شماره 7 کودک نابغه ( افزایش قدرت فراگیری مطالب و بهبود کیفیت تحصیلی ):

موسیقیهای خاص ضبط شده بر روی این سی دی در کاهش استرس ، بهبود تمرکز حواس و تسریع یادگیری مطالب بخصوص در دوره تحصیلی بسیار مفید است و برای گروههای سنی مختلف و حتی برای بزرگسالان نیز قابل استفاده میباشد . مطالعات مختلف نشان داده اند که این سی دی در بیش از 85 درصد افراد مورد آزمایش توانسته است بسرعت امواج مغزی را وارد مراحا آلفا و تتا نموده و این افراد در مدت زمان کوتاهی تعادل و هماهنگی عملکردی عمیقی در دو نیمکره مغز را تجربه کرده اند . این سی دی قادر است توان فراگیری مطالب بخصوص مطالب درسی را به میزان 5 تا 30 درصد افزایش دهد . استفاده از این سی دی بخصوص در شبهای امتحان توصیه میشود .

موزیکهای این سی دی به شما کمک میکنند تا تواناییهای نهفته ذهنتان را آزاد نموده و توان یادگیریتان را بسرعت افزایش دهید بطوریکه نتایج حاصله پس از مدت کوتاهی شما را شگفت زده خواهد نمود .

8- سی دی صلح و آرامش روانی :

این سی دی حاوی موسیقی آرام و بسیار سبکی است که میتواند موجب ایجاد آرامش عمیق در کودکان و نوجوانان شده و امواج مغزی را سریعا به سطح امواج آرامش ( امواج آلفا ) رسانده و به رفع خستگی ذهنی کمک زیادی مینماید .

9- سی دی مناظر و صحنه های بدیع طبیعی و کامپیوتری :

این وی سی دی شامل مناظری از صحنه های طبیعی و کامپیوتری میباشد که قادر است ذهن کودک را بسمت آرامش و خلاقیت سوق داده و با ایجاد تصاویر بدیع از عوامل و پدیده های طبیعی و تغییرات مننوع آنها نقش عمیقی را در گسترش توان فکری و تصویر سازی ذهنی کودک اعمال تماید .

10 سی دی شناخت ابعاد و احجام فضایی :

این سی دی شامل صدها عکس و چندین صحنه فیلم و انیمیشن کوتاه سه بعدی خارق العاده و زیباست که بر روی کامپیوتر قابل اجرا بوده و توسط عینک مخصوص موجود در مجموعه بصورت سه بعدی قابل مشاهده میباشند . این سی دی جهت بهبود روند درک و شناخت ابعاد هندسی توسطکودکان و نوجوانان طراحی شده و قادر است تا موجب افزایش سطح هوشی شده و زمینه های نو آوری و خلاقیت را در آنها ایجاد نمایید .

تلفن: 36643711-031


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان رحیم ارباب ، ساختمان کاملیا ، طبقه سوم
تلفن : 36643711 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :شباویز [ 1394-06-02 ]
سلام وب شما رو دیدم-جالب بود خوش حال میشم در صورت امکان باهم تبادل لینک داشته باشیم با تشکر رامین چرومی مدیرمسئول پایگاه خبری شباویز

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لکنت و روشهای درمان آنلکنت و روشهای درمان آن

گفتار درمانی می تواند مانع از تبدیل لکنت به یک معضل شود. بنابراین توصیه می‌شود چه کودکانی که تازه علائم لکنت در آنها پدیدار شده و چه بزرگسالانی که مبتلا به لکنت می باشد حتما تحت نظر یک آسیب شناس گفتار و زبان قرار گیرند . ... ادامه مطلب

آنچه باید درمورد لکنت بدانیمآنچه باید درمورد لکنت بدانیم

اهمیت تشخیص بموقع لکنت ،فاکتور مهم درمان این اختلال است.متخصص گفتاردرمانی لکنت را از سایر اختلالات گفتاری تشخیص می دهد و به کنترل و درمان لکنت کمک می کند. ... ادامه مطلب

آپراکسیآپراکسی

در آپراکسی مغز آسیب می بیند وفرد توانایی برنامه ریزی و هماهنگی برای حرکت عضله را ندارند و افراد مبتلا نمی توانند حرکات ارادی و خاص را انجام دهند حتی با وجود این که ماهیچه ها یا عضلاتشان سالم باشد . ... ادامه مطلب

بیوگرافی

عضو سازمان نظام پزشکی ایران

عضو انجمن علمی گفتاردرمانی ایران

نوروتراپیست با مجوز رسمی ازانجمن روانپزشکان ایران

مدیر و موسس کلینیک گفتاردرمانی آوا از سال 1384

فارغ التحصیل رشته آسیب شناسی گفتار و زبان

از دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال1375

عنوان پایان نامه: بلع صحیح

طراح و مجری پوسترهای گفتاردرمانی

طراحی نرم افزار تخصصی گفتاردرمانی آوا


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465